tisdag, december 24, 2013

Dagarna som gått

När jag anlände på South Coast Backpackers sent lördag eftermiddag hoppade jag direkt i poolen, som inte var särskilt avsvalkande. Vatten har en tendens att bli gansla uppvärmt efter en dag i solen… men gött ändå, såklart!

Söndagen skulle spenderas på stranden, men jag och tyskan som jag gick dit med tröttnade ganska snabbt på försäljare och pratglada män. Man känner sig även ganska utstirrad de korta stunder då man får vara ifred, och det känns obekvämt att ligga i bikini. Resten av dagen låg jag därför i hängmattan med en bok, i poolen eller i en solstol. Helt okej det med! På kvällen var vi ett gäng (jag och tre tyskor) som åt middag på fiskrestaurang vid havet.


Igår var vi i Mombasa. Jag lyckades förlånga mitt visum och sen hängde jag med tyskorna och deras vänner och vänners vänner. Tog oss en guidad tur i gamla stan, och hängde sedan i en park.

Nu sitter jag och väntar på en österrikisk tjej som jag ska iväg och snorkla med. Tyskorna har redan gått till stranden, men den här tjejen verkar fortfarande sova. Hur länge kan man sova i den här värmen? Jag har varit vaken i två timmar redan. Ja, jag är otålig, för jag vill snorkla! Klockan är ju redan 10… 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar