torsdag, oktober 25, 2012

Ytterligare en historia om en kö

Jag kan en till! Tyskland 2008. Jag och min vän Ellen är inne i matbutiken Aldi och står i en lång kö. Det är en hel del människor framför oss och kanske några bakom. När vi ser att en kassörska är på väg att öppna en ny kassa skyndar vi oss fram och hamnar nästan längst fram. Och vi blir utskällda. Vi blir utskällda av en dam som stod längre fram i vår kö. Hon skäller ut oss efter tyska noter och tycker att det är skamligt att vi tränger oss före? Vi som stod så långt bak ska minsann inte komma där och tränga oss in långt fram i den nya kön. Nehene, så går det inte till i Tyskland inte. Tydligen. Där är man tydligen artigt och ställer sig i rätt ordning i den nya kön?

Jag och Ellen var ganska chockade vill jag minnas. Vad gjorde vi för fel? Det vet väl varenda människa att om en ny kassa öppnas så är det först till kvarn som får betala. Är man riktigt sneaky så har man redan räknat ut att en ny kassa kommer öppnas och då står man redan där. Längst fram. Och väntar.

Förtydligande:
Vi trängde oss inte före någon i kön, utan vi kom helt enkelt dit snabbt och hamnade långt fram. 

4 kommentarer:

  1. Nu vart jag o känna mig bra gammal kan jag säga..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså vi TRÄNGDE oss inte, det var ju bara damens uppfattning. Vi gick mot kassan och kom dit nästan först. Vad tycker du menar du?

      Radera
  2. Haha så kan det bli. Minns inte damen, kommer du ihåg om det var en pensionär? För det där är typiskt för stressade pensionärer av nån anledning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det säkert, det var en äldre dam så...

      Radera