torsdag, maj 30, 2013

Halvvägs till 50

Dagen till ära har jag varit ledig. Födelsedagen firade jag med färska jordgubbar och nybakat bröd till frukost, smörgåstårta till lunch och ett grekiskt grillspett på Hellas i Örebro till middag. Ja, att fira handlar uppenbarligen om att äta gott? Tre öl drack jag i Örebro. Lajbans.

Jag har även besökt tre matbutiker i Arboga inför helgens grillning, samt köpt säkerhetsnålar och guldpenna. Lämnat tillbaka böcker på biblioteket och städat kylskåpet har jag också gjort. Jodå så att.

En blomma! Det plingade på dörren strax efter fyra på eftermiddagen, och jag fick en blombukett. Förvånad jag blev. Tack Marie! Och över 90 personer har gratulerat mig på Facebook. Jag visste inte ens att jag kände så många? Vissa personer har jag inte pratat med på tio år... Dagens media-samhälle alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar