torsdag, oktober 24, 2013

Kusten ommöblerad

Jag har möblerat om min semesterresa över jul och nyår. Magkänslan har länge protesterat mot One Love Island, för det finns ingenting skrivet om stället på nätet. Ägaren svarar inte varken på mail eller Facebook, och det är ju en liten ö som endast består av det här gästhuset. Känns inte hundra att åka dit själv, så jag bokade av.

Det blir flyg till Mombasa, och direkt ner till Diani Beach och South Coast Backpackers. Sex nätter i sovsal blir det där. Verkar vara ett supermysigt ställe med egen pool och allt. Öppnade i början av året, så det borde vara ganska fräscht. Bilderna nedan är lånade från webbplatsen.

South Coast Backpackers

South Coast Backpackers

I mellandagarna åker jag sedan upp till Mombasa igen; Nyali Beach och Backpackers Nirvana. Den bokningen ligger kvar sen sist, 7 nätter i en egen liten hydda i trädgården, om jag förstått det rätt. Eget rum och badrum ska jag få i alla fall. Nirvana ligger precis på stranden och har staden runt hörnet, skulle man kunna säga. Det blir ingen övernattning i centrala Mombasa, utan jag tar mig in dit från Nyali Beach istället. Det är bara några kilometer. Så trist att bo på hotell, för där träffar man inte människor. 

Hela kalaset blir bara någon hundralapp dyrare än om jag skulle åka buss och bo på de ställen jag bokat först. Men nu får jag FLYGA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar