fredag, september 13, 2013

Med elva dagar kvar

De formella förberedelserna är över. Efter en vecka i Härnösand och två veckor på We Effects huvudkontor i Stockholm så anses vi nu vara redo att åka ut på praktik. Det finns inte längre någonting emellan oss och utresan. Nästa steg är alltså att ta sig till sitt nya land - upp och iväg!

Informellt finns det givetvis saker att göra. Människor att säga adjö till, saker som ska inhandlas och väskor som ska packas. Och bloggar som ska designas om. Inom den närmaste veckan kommer jag pilla med designen, så ni kan vara beredda på att det kan se lite underligt ut ibland. Bloggen ska göras om till Kenya Edition. Jag tänker publicera inlägg om bistånd, om We Effect och berätta lite mer konkret vad den här praktiken går ut. Sen kommer jag givetvis blogga så ofta jag kan under praktiktiden; varva bistånd, bönder och praktik med Kenya, fritid och kultur.

När jag skapade den här bloggen med namnet Nomaden så hade jag egentligen tänkt slå mig till ro. Blir klar med utbildningen och skaffa ett jobb inom mitt område. Lite ironiskt med tanke på namnet som jag valde. Men som en praktikantkollega sa förra veckan: "Har man väl börjat så är det svårt att sluta."  Att bo utomlands och göra långa resor i främmande kulturer ger mersmak. Jag kommer inte vara klar med det efter den här perioden heller - var så säkra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar