lördag, december 28, 2013

Årskrönika: januari 2013

Lata dagar vid kusten ger tid för tillbakablickar och bloggande, så jag tänkte sammanfatta vad jag gjort det här året. Februari och april var tydlingen de enda månader då jag inte reste någonstans dit jag inte brukar åka (dvs. Örebro, Eskilstuna eller Västerås). Tänka sig att jag flänger runt så mycket. Dessa inlägg är baserade på mina mobilbilder så det kan hända att jag glömt saker på grund av att jag inte dokumenterade dem med telefonen.

Januari
Första halvan av januari spenderande jag på scenen i Arbogas Medborgarhuset. Körde 7-8 föreställningar med revyn. Det var himla roligt måste jag säga. Fick agera både tålmodig fru, moralkärring och gammal tant.



Sen tog jag mig en sväng till Uppsala där jag och Ellinor lagade mat till 30 pers på Vi Ungas vinterträff. Första gången jag rullade runt på 30 pizzor i en kundvagn från Hemköp kan tilläggas. Och stekte 60 hamburgare i ett kör. Ellinor stekte dock de flesta måste jag erkänna.



Månadens lite längre resa gick till Sälen där vi var ett gäng som hyrt en stuga. När pjäxorna hade rätt storlek och jag inte glömt sockorna gick det bra att åka och det var fruktansvärt kul. När jag blir rik ska jag köpa mig ett par slalomskidor och pjäxor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar