måndag, februari 03, 2014

Permanenter, marknader och pyjamashäng

Jag gjorde faktiskt saker den här helgen också. Ni ska inte tro att jag ingenting gör bara för att jag inte bloggar. I fredags permanentade jag ju håret, och i lördags var jag på den där klädmarknaden igen. Vi knallade runt mycket i området också, för hela kvarteret var som en enda stor marknad. Priserna var billigare ju längre bort vi kom från den stora gatan. Hela eftermiddagen var vi där.

Köpte inte så mycket den här gången, för jag hör Bellas och Pingis röster i mitt huvud varenda gång jag ska öppna plånboken nu för tiden. Det låter ungefär så här: "Behöver jag den här? Har jag inte redan väldigt många av den sorten? Om något ska in betyder det att något annat måste ut vet du." Hörde min egen röst också, som lät ungefär så här: "Jag är arbetslös och har inga pengar."

Och igår gjorde jag också massor. Jag hade så mycket att göra att jag inte ens hann klä på mig? Det var filmer som skulle ses, podcasts som skulle lyssnas på, huvudvärk som skulle botas, quizfrågor som skulle besvaras, kladdkakor som skulle bakas och nyheter som skulle läsas... Med andra ord låg jag i sängen i pyjamas hela dagen, grymt uttråkad och förfärligt rastlös men utan lusten att hitta på ett endaste dugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar